Klassinen hieronta

Yrityksessämme hieronnan toteuttaa joko valviran hyväksymä fysioterapeutti tai valviran hyväksymä koulutettu hieroja. Klassista hierontaa käytetään joko sellaisenaan tai osana muuta hoitoa esim fysioterapiaa.

Intialainen päähieronta

…”stressipesu”, joka auttaa, kun särkee, jännittää, pinnaa kiristää…

Lähtökohdat

Intialainen päähieronta on hierontamenetelmä, joka perustuu muinaiseen lääketieteelliseen järjestelmään ayurvedaan, jonka mukaan terveys koostuu fyysisen, psyykkisen ja henkisen hyvinvoinnin tasapainosta. Intialaisen päähierontamenetelmän on kehittänyt Intialaissyntyinen osteopaatti ja hierontaterapeutti Narendra Mehta, yhdistämällä tutkimuksen intialaisen päähierontaperinteen monimuotoisuudesta sekä länsimaisen hartiahieronnan opeista.

Hoidon toteutus

Hoito tehdään makuulla tai istuen. Istuen tehtäessä sen voi toteuttaa lähes missä vain. Tarvitaan vain tuoli ja rauhallinen nurkkaus hoitoa varten. Hoidon nimi, Intialainen päähieronta, johtaa helposti harhaan, sillä kokonaisuus käsittää pään lisäksi myös hartioiden, käsivarsien, niskan ja kasvojen käsittelyn. Hoito on ns. ”hiljainen hoito” eli sekä hoidettava että hoitaja hiljentyy hoidon ajaksi. Ainoastaan taustalla soiva rauhallinen ja rentouttava musiikki tukee hoitoa. Näin asiakkaalle taataan mahdollisimman rentouttava hoitokokemus.

Hoidon hyödyt

Hoito on erittäin tehokas, rentouttava hierontamuoto. Jo yksikin hierontakerta auttaa rentoutumaan, lisää verenkiertoa ja poistaa kuona-aineita. Hoitosarjana hoidosta on vieläkin enemmän hyötyä.

Hoitosarjasta voi olla mm. seuraavanlaista hyötyä:

• helpottaa niskan ja hartioiden jäykkyyttä
  • vähentää stressioireita ja jännitystä
  • parantaa lymfakiertoa
  • vilkastuttaa verenkiertoa
  • lisää aivojen hapensaantia
  • helpottaa migreeniä ja päänsärkyjä
  • lisää keskittymiskykyä
  • parantaa unen laatua
  • rentouttaa kokonaisvaltaisesti

Huom!

Päähieronnan ei sanota sopivan aivoverenkierron häiriöistä kärsiville, erilaisista tulehduksista kärsiville, kuumeisille, syöpäpotilaille, pään seudun vammoista kärsiville. Näissä tapauksissa on hyvä kysyä hoitolupa omalta lääkäriltä.

Lisätietoja antaa koulutettu hieroja Minna Helminen

Kuumakivihieronta

Kuumia kiviä on käytety läpi historian hoitamaan ihmistä kokonaisuutena. Hieronta kivillä avaa mm. lihaksiston jännitteitä ja  helpottaa lihasperäisiä kipuja. Hoito on tehokas stressin ja jännityksen lievittäjä ja sopii myös unettomuudesta kärsiville.

Kuumakivihieronnassa asiakasta käsitellään lämpöisillä luonnonkivillä yhdessä hierontaöljyn kanssa. Kivet luovuttavat hitaasti lämpöä, joten hoidon vaikutus on tehokasta aina 3 cm syvyyteen asti kudoksessa.

Vaikutukset:

• verenkierto vilkastuu
  • aineenvaihdunta vilkastuu
  • lihasjännitykset laukeavat
  • lisää lymfakiertoa
  • edistää epäpuhtauksien poistumista elimistöstä
  • heijastevaikutuksia koko vartaloon ja syvempiin ihokudoksiin

Kontraindikaatiot:

• raskaus (ensimmäinen kolmannes)
  • sydänsairaudet (ei estettä, jos hallinnassa)
  • ihon ongelmat (hyvin ohentunut iho)
  • leikkaus